cellulit na brzuchu
Blog

Cellulit na brzuchu – jak się go pozbyć ?

Cellulit brzuszny jest powszechny nawet u szczupłych kobiet. Cellulit najczęściej pojawia się na brzuchu. Posiłki bogate w błonnik, obfite spożywanie wody oraz delikatne masaże tych części ciała, na których widoczny jest cellulit, skutecznie eliminują lub redukują cellulit.

Nawet u szczupłych osób może pojawić się cellulit na brzuchu. Cellulit najczęściej pojawia się na brzuchu. Aby się go pozbyć lub przynajmniej zminimalizować, jedz produkty bogate w błonnik, pij dużo wody i masuj miejsca powodujące cellulit.

Sprawdź również tabletki na cellulit.

Cellulit na brzuchu: dieta, która go zlikwiduje

Cellulit jest zazwyczaj spowodowany zanieczyszczeniami, które gromadzą się w tkance tłuszczowej i nie są usuwane z organizmu. W diecie redukującej cellulit powinny znaleźć się pokarmy, które pomagają wyeliminować toksyny. Błonnik i antyoksydanty są przykładami takich składników odżywczych. Należy jednak unikać fast foodów, chipsów, cukrów prostych, gotowych dań i sosów zawierających konserwanty

Błonnik znajduje się w produktach z mąki pełnoziarnistej, nasionach roślin strączkowych (takich jak fasola i groch), świeżych warzywach i owocach. Przeciwutleniacze można znaleźć w większości odmian świeżych owoców, takich jak aronia, porzeczki, żurawina, owoce dzikiej róży, truskawki i pomidory. Pietruszka jest również dobrym źródłem przeciwutleniaczy.

Spożywanie diety bogatej w antycellulitowe składniki odżywcze, takie jak magnez, potas i witamina C pomoże Ci osiągnąć cele związane z redukcją cellulitu. Woda powinna być spożywana w ilości co najmniej 2 litrów każdego dnia, wraz z innymi środkami antycellulitowymi. Unikanie kawy może pomóc w leczeniu cellulitu, ponieważ zatrzymuje ona wodę i może zaostrzyć

Cellulit na brzuchu: masaż, który pomoże go zlikwidować

Każdy dzień to doskonały moment na masaż antycellulitowy, np. pod prysznicem. Potrzebna będzie rękawica do masażu, a dla zwiększenia skuteczności zastosuj kosmetyki ukierunkowane na cellulit, takie jak peelingi czy olejki. Peeling kawowy (masowanie ciała zmielonymi ziarnami kawy) to jeden z domowych sposobów na cellulit.

Ważne jest, aby nie być zbyt delikatnym podczas zabiegu, ponieważ musi on być dość intensywny. Szybkie, okrężne ruchy są w porządku, można również szczypać skórę, aby rozbić znajdujące się pod nią grudki tłuszczu.

Pozbądź się cellulitu na brzuchu raz na zawsze!

Jeśli już wiesz, skąd bierze się cellulit na brzuchu i jakich produktów antycellulitowych używać, aby się go pozbyć, nadszedł czas na kolejny ruch – ćwiczenia fizyczne! Regularna aktywność pomoże w redukcji cellulitu, a jednocześnie poprawi Twój ogólny stan zdrowia. Nie ma też potrzeby odkładania treningu w nieskończoność, ponieważ

  • Brzuszki – Zegnij nogi, zbliż stopy do pośladków i rozstaw kolana. Skurcz mięśnie brzucha tak, aby dłonie dotykały wewnętrznej strony ud. Powtórz kilka razy.
  • Hula hop to tradycyjna rozrywka z dzieciństwa, która może pomóc Ci w osiągnięciu idealnej talii.
  • Burpees to rodzaj pompek, które wymagają od Ciebie szybkiego wstawania i schodzenia. Jest to jedno z najbardziej wyczerpujących ćwiczeń ze względu na fakt, że każda grupa mięśniowa w twoim ciele pracuje. Tylko kilka powtórzeń jest wymagane, aby cię wyczerpać.
  • Rozpocznij z wyprostowanymi plecami i opuść się na ziemię tak, aby górna część ciała była prawie równoległa do podłogi. Utrzymuj ramiona w jednej linii podczas tego powtórzenia, zginając je w łokciach. -> Rozpocznij pompkę i podeprzyj się na kolanach, utrzymując górne ramiona równolegle w trakcie ćwiczenia. Zginamy ramiona w stawach łokciowych
  • Leżenie przodem – unosimy nogi i ręce nad plecami na macie. Wzrok powinien być skierowany w dół, tak aby głowa stała się częścią kręgosłupa.
  • Przysiady to świetny sposób na wzmocnienie nóg. Stań ze stopami rozstawionymi na szerokość bioder i wyprostuj plecy oraz łopatki. Przykucnij tak nisko, jak tylko potrafisz, wyciągając pośladki jak najdalej za siebie. Nie zapomnij napiąć mięśni brzucha!
  • Tylne kopnięcie z wyskokiem na dwie stopy jest podobne do przedniego lub bocznego kopnięcia, z tą różnicą, że tylna noga wystrzeliwuje w górę pionowo zamiast poziomo. Wykonaj to ćwiczenie kilka razy z rzędu, a następnie odpocznij przez minutę

Ewa Saniewska

Specjalista medycyny estetycznej i dermatolog. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego na Wydziale Lekarskim. Prowadzi swoją klinikę w centrum Krakowa.

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *